balony-reklamowe-32226-sm.jpg

Balony reklamowe w innowacyjnym marketingu

Balony reklamowe

Balony reklamowe

Na współczesnym rynku konkurencja wymusza na firmach stałe podnoszenie jakości usług. Klienci stają się coraz bardziej wymagający. Ponadto możliwości technologiczne w większości obszarów stale się podnoszą. Jednakże samo podnoszenie jakości usług nie jest wystarczające, aby pozyskiwać klientów oraz utrzymywać przy sobie dotychczasowych. Potrzebna jest jeszcze odpowiednia reklama.  Promowanie się przyjmuje obecnie bardzo różne formy, co jest spowodowane koniecznością odróżnienia się od konkurencji. Jaki przykład innowacyjnej reklamy można tu podać?

Otóż bardzo dobrą egzemplifikacją mogą być różnorodne gadżety reklamowe, a konkretnie balony reklamowe. Są to przedmioty o bardzo szerokim zastosowaniu w życiu każdego człowieka (np. do zabawy, do ozdoby), stąd też nadają się na narzędzia marketingowe.

Balony reklamowe służą jako swoiste „zachęty” dla potencjalnych klientów, aby zainteresowali się usługami danej firmy. Jak to działa? Przede wszystkim ważne jest to, aby omawiane gadżety dały się zauważyć klientowi. Firmy organizują w tym celu różnego rodzaju promocje, w których gadżety te mogą być do wygrania, albo po prostu są wręczane, jako upominki. Oba sposoby są dobre, by zainteresować klientów. Oczywiście darmowy podarunek jest skuteczniejszy, z tym, że zwykle, aby go otrzymać, klient musi zakupić konkretny produkt albo skorzystać z konkretnej usługi. Uzależnienie otrzymania podarunku od aktywności konsumenckiej klienta jest skuteczne i faktycznie udaje się zwiększyć popularność oferty firmy.

Balony reklamowe mogą być też darmowymi podarunkami, wręczanymi bez względu na zachowanie klienta, tzn. nie musi on korzystać z oferty firmy, a prezent dostaje mimo wszystko. Taka taktyka jest nieco bardziej ryzykowna, ale niektóre firmy w ten sposób starają się związać klienta z sobą. Konkretnie wygląda to tak, że przedstawiciele firmy albo instytucji wynajętej, np. agencji reklamowej, ustawiają się w miejscu ruchliwym, jak centrum miasta czy park i tam rozdają prezenty przechodniom napotkanym w okolicy. W większych miastach można spotkać się z takimi działaniami firm coraz częściej. Coraz częściej też dochodzi to do mniejszych ośrodków miejskich.

Categories: Gadżety reklamowe